VAN AANMELDING NAAR EEN NIEUW THUIS IN 10 STAPPEN
PROCEDURE
Hoe dit verder in zijn werk gaat lees je hieronder in een handig stappenplan!
Jouw account
1 INSCHRIJVEN
Om in aanmerking te komen voor een nieuwbouw woning in Ter Gouw is een account noodzakelijk. Klik op 'inschrijven' en maak een account aan. Je ontvangt een mail om je inschrijving te bevestigen en een persoonlijk wachtwoord aan te maken. Daarna ben je klaar voor de volgende stap!
InschrijvenWELKE WONINGEN ZIJN JOUW FAVORIET?
2 INTERESSE DOORGEVEN
De leukste stap! Heb je in de vorige stap een account aangemaakt? Dan kun je jouw favoriete top 5 doorgeven.
Mijn favorieten doorgevenCONTACT DOOR HET VERKOOPTEAM
3 AFWACHTEN...
Als je je digitaal hebt ingeschreven, je voorkeuren hebt doorgegeven hoef je voorlopig niets te doen.
Als de verkoopprijzen definitief bekend worden tijdens de verkoop fase (zie planning) zal het verkoopteam contact met je opnemen voor het inplannen van een vrijblijvende afspraak. Hetzelfde is van toepassing op de huurwoningen.
4 START VERKOOP
De planning is om in Q2 2023 de prijzen bekend te maken, de verkoopdocumentatie gereed te hebben en te starten met de verkoop. De betreffende concept documenten (tekeningen, koopovereenkomst, aanneemovereenkomst, technische omschrijving etc.) zullen dan op de website tot uw beschikking staan. Start verkoop is afhankelijk van het verloop van het vergunningsproces.
5 SELECTIERONDE
Voor de toewijzing is het belangrijk dat uw persoonlijke account compleet is, wat betekent dat alle vragenlijsten zijn ingevuld en al uw documenten zijn aangeleverd.
Alleen volledig ingevulde vragenlijsten (inclusief benodigde uploads) worden in de toewijzing meegenomen. Dit betekent dat u de vragenlijst koopwoningen met 100% dient af te ronden. Bij de toewijzing kijken wij alleen naar de volledig afgeronde vragenlijsten.
Na sluiting van de inschrijving zal het nieuwbouwteam de woningen toewijzen. Hierbij wordt een zo goed mogelijke match gemaakt op basis van de voorkeuren van alle belangstellenden die zich hebben ingeschreven.
Na de selectie zal ons nieuwbouwteam per mail z.s.m. contact met u opnemen.
6 VERKOOP GESPREK
Vervolgens nodigt het verkoopteam u uit voor een eerste gesprek. Tijdens het gesprek neemt u samen met het verkoopteam alle ins en outs van het project en de woning door.
7 KOOP- EN AANNEMINGSOVEREENKOMST
Heeft u na het verkoop gesprek besloten de woning te kopen, dan is de volgende stap het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst. De koop overeenkomst sluit u af met FH projecten en de aannemingsovereenkomst.
Het verkoopteam neemt altijd de koop- en aannemingsovereenkomst met u door voor dat u een handtekening zet. U heeft 3 dagen bedenktijd.
8 KOPERSBEGELEIDING DOOR BOUW BEDRIJF
Heeft u de koopovereenkomst ondertekend? Dan neemt het bouwbedrijf contact met u op! Het bouwbedrijf geeft u toegang tot een persoonlijk woondossier en zal met u een afspraak inplannen om uw persoonlijke woonwensen (kopers keuzelijst) en gewenste kopers opties te inventariseren.
9 BOUW VOORTGANG
Uw woning wordt gebouwd. In de bouwfase zullen de belangrijke mijlpalen zoals start bouw en het bereiken van het hoogste punt, samen met u en de overige kopers worden gevierd. U wordt door het bouwbedrijf uitgenodigd om deze feestelijke momenten bij te wonen. Tevens worden er momenten georganiseerd, op initiatief van het bouwbedrijf, om de woning in aanbouw te bezoeken.
10 OPLEVERING & OVERDRACHT DOOR HET BOUW BEDRIJF
Als uw woning bijna klaar is, ontvangt u van het bouw bedrijf een uitnodiging voor de officiële oplevering en het moment van de sleuteloverdracht. Zodra u de sleutel eenmaal heeft, kunt u aan de slag met het inrichten van uw woning!